Don Quijote és a SEO, avagy a keresőoptimalizálás egy naaaaagy átverés

Van nekem ez a kattanásom a SEO-val kapcsolatban. Nevezhetnénk keresztes hadjáratnak is, ha nem lenne barokkos túlzás, hiszen annyira nem erőltetem; és mellesleg az “ellenség” kábé észre sem vette még a küzdelmemet (nagyjából annyi figyelmet szentelnek nekem, mint azok a bizonyos malmok a derék öreg bolond lovagnak) – úgyhogy inkább találó a szélmalomharc elnevezés.

Mert hogy szerintem keresőoptimalizálás nem létezik.

Biztosan láttál már hivatalos határozatot vagy bírósági végzést. Annak a stílusában lássunk most az

Indoklás

-t.

Több, mint tíz éve készítek weblapokat. Több, mint 700 WordPress alapú weblaphoz volt közöm, részben vagy teljes egészében én készítettem, sokhoz tartalmat is feltöltöttem, sokhoz online marketing tanácsokat vagy kiegészítő szolgáltatásokat is adtam. Láttam, hogy a tulajdonosaik mit tesznek a látogatottságnak a természetes találatok általi növelése érdekében, és hogy ezeknek mi az eredménye.

Elmentem egy halom tréningre, konferenciára, workshopra, elolvastam egy halom anyagot, de (miután az alapokat már tudtam) egyszerűen sehol nem adtak át egyetlen új, világmegváltó módszert sem, amit ne tudtam volna magamtól is, és ami megcáfolta volna az elméletemet.

Figyeltem a Google közleményeit is. (Nem a Google az egyetlen kereső, természetesen, pláne régebben nem volt az, de lássuk be, a fölénye ma már legyőzhetetlen.) És némi csendes elégedettséget éreztem, amikor sorban olvastam, hogy megint ezt vagy azt a “trükköt” tiltják be vagy korlátozzák vagy teszik értelmetlenné, és megint csak az én elméletem igazolódik be.

Úgyhogy a fentiek alapján azt gondolom, van elég tudásom és tapasztalatom ahhoz, hogy kimondjam “a rendelkező részben írtakat”.

Mondom másképpen: új látogatókat csak egyféleképpen lehet szerezni. Vásárolni kell őket. Ez történhet valóban pénzzel, azaz fizetett hirdetésekkel (főleg, ha a weboldalad egy kisebb bemutatkozó oldal, vagy esetleg egy webáruház), vagy megveheted őket az időddel és az energiáddal, amelyet értékes és releváns tartalom elkészítésére fordítasz, vagyis egy szakértői weboldallal / bloggal (népszerű nevén ez a tartalommarketing).

Tapasztalataim szerint ez az egyetlen, ami működik.
(Akarom mondani, ez a kettő.)

Írtam én már erről a WP-Suli blogon is, ott van már az a cikk több, mint négy éve, és elég sokan olvasták, de cáfolat nem érkezett rá. Ott leírtam az összes alap módszert (akár WordPress weboldalad van, akár nem, ezek hasznosak lesznek), és a végkövetkeztetést, miszerint nincs trükk, nincs titkos módszer, csak meló van, és ez egyrészt rossz, mert nem lehet megúszni, másrészt jó is egyben, mert rajtad múlik, nem valamiféle megfoghatatlan és állandóan változó algoritmuson.

Itt is érvényes a híres hármas szabály, miszerint a weblapod látogatottságát háromféleképpen növelheted: jól, gyorsan és olcsón – de ebből a háromból csak kettőt lehet választani egyszerre. Ha gyorsan akarod, akkor meg kell fizetned az árát; ha pénzed nincs rá, akkor pedig elég sok idő kell hozzá, hogy érjen valamit a munkád.

De miért írok erről még mindig (avagy már megint)? Mert (még mindig) nem értem, hogy hogyan élnek meg vállalkozók / cégek abból, hogy azt hirdetik, megoldják a weblapod keresőoptimalizálását. Még mindig nem értik az emberek, hogy mit jelent a SEO és hogy mit kell tenni érte? Még mindig nem értik, hogy az internet őrületesen nagy zajában akármilyen trükköt vetnek be, egyszerűen nem lesznek láthatóak? Hogy ez egy olyan őszinte világ, ahol tényleg az értékes és az érdekes nyer a trükközéssel szemben, mert a látogatók kíméletlenül leszavazzák, ami nem ilyen?

Úgy látom, nem értik, és ameddig nem értik, addig én folytatom a szélmalomharcot.

2 hozzászólás “Don Quijote és a SEO, avagy a keresőoptimalizálás egy naaaaagy átverés” bejegyzéshez

  1. Nagyon tetszik ez az ítélet, frappáns, lényegre törő, és minden szavával egyetértek. Ilyen-olyan-amolyan trükköket, íratlan szabályokat követni, a nagytesónak gyártani statikus, színes-szagos oldalakat – csupán energia- és pénzpazarlás. Eredményes az lehet, aki a piacra gyárt tartalmat, lehetőleg hasznosat, ne adj’ Isten, kielégít magasabb rendű célokat. Ha ez nincs, hirdetni is felesleges. El lehet ugyan érni időszakosan tüskéket alkalomszerű kampányokkal, de érdekes honlap nélkül a látogató egyre többe fog kerülni, ha nincs mögötte korrekt tartalom.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .